Szeretettel köszöntelek a Szociológia-kedvelő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Szociológia-kedvelő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szociológia-kedvelő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Szociológia-kedvelő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szociológia-kedvelő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Szociológia-kedvelő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szociológia-kedvelő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Szociológia-kedvelő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A romák nyelvileg, etnikailag és szociális szem,pontból sem egységesek. Erről a tényről azonban sokszor nem csak a rasszisták, hanem a társadalomtudósok és pedagógiai szakértők is gyakran megfeledkeznek. Ezért is van az, hogy a cigányok oktatásával kapcsolatban még mindig a szegregált, vagy integrált pedagógia dimenziójában folyik a vita. Közben pedig a roma gyerekek később kezdik és később is fejezik be az általános iskolát, ha befejezik egyáltalán.
A szegregált oktatás annyit jelent, hogy a roma gyerekeket elkülönítik a többiektől és alacsonyabb színvonalú tananyagot ismertetnek velük.
15 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Az elmúlt időszakban a pedagógusok tanítási szabadsága és az integrált oktatás fontos hangsúlypontjai voltak a hazai oktatási reformnak. A mérsékelt siker hatására egyre több helyről hallható, hogy a kötött tantervhez való visszatérés valamint a tanulók képességei – sőt származása – alapján történő elkülönítése növelheti az oktatás hatékonyságát. Mielőtt azonban pálcát törnénk a liberális, integratív oktatáspolitika felett, és visszatérnénk az autoriter, hierarchizált módszerekhez, érdemes egy pillantást vetni arra, hogy az elmélet és a gyakorlat mennyiben volt megfeleltetve egymásnak a közelmúltban, illetve, hogy azok az intézmények, melyek valóban éltek az oktatási módszerek szabad kialakításával és alkalmazásával, milyen eredményeket értek el.
|
|
Egy február végi reprezentatív felmérés adatai szerint a lakosság egy harmadának csökkent az életszínvonala, 38 százalék viszont nem érzékelt változást. Érdekes adat, főleg ha ADAT lenne. Értékelhető ugyanis a statisztikai eredmény, de az még nem tény. Ugyanis a lakosság egy harmadának egyáltalán nem biztos, hogy csökkent az életszínvonala, mert a kérdés nem az volt.
A lakosság egy harmada ÚGY ÉRZI, hogy csökkent az életszínvonal, s ez egészen mást jelent.
Életünkben a munka tölti be az egyik legfontosabb szerepet. Elsősorban pénzkereseti forrásként viszonyulunk hozzá, másodsorban igyekszünk olyan munkát végezni, melyben örömünket leljük, ami által fejlődünk és nem utolsó sorban arra vágyunk, hogy egy kellemes légkörben dolgozzunk.
Természetesen ezen feltételek nem mindenkinek adottak, különösen napjainkban nem, amikor a gazdasági válság hatására drasztikusan megnőtt a munkanélküliek száma. Azzal mindenki egyetért, hogy a gazdasági válság leginkább a munkaerőpiacon érzékelhető.
15 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Interjú Spéder Zsolt szociológussal
A Központi Statisztikai Hivatal Népesedéstudományi Kutató Intézetét igazgató szociológusnak a könyvhéten megjelent, A szegénység változó arcai címû munkája a szegénység „dinamikájával” foglalkozik. Miként változik az emberek szegénysége, kik az átmenetileg szegények, és kik azok, akik tartósan, szinte kiúttalanul azzá váltak. A szegénység mérési problémáit is vizsgálta: attól függôen, hogyan definiáljuk a szegénységet, ugyanarról a társadalomról teljesen más eredményeket kapunk.
A magyar lakosság komoly nehézségekkel áll szemben a keresők illetve az eltartottak arányát figyelembe véve és ennek árnyoldalait főként a nagyszámú, nyugdíjas éveit töltő lakosok érzik.
A gond valójában ott jelentkezik, hogy a népesség száma egyre csökken, emellett egyre inkább elöregszik a lakosság.
A hangsúly a társadalmi egyenlőtlenségen van, hiszen az államháztartás helyzetére hivatkozva csökkennek a többségében létminimumon élő idősek számára biztosított támogatások, miközben egyes nyugdíjasok akár több százezer forintos összegeket is kaphatnak havonta az államtól.
A forráshiány késleltetheti, sőt bizonyos esetekben akadályozhatja is az iskolai erőszak megelőzésére és kezelésére eddig tett állami intézkedések megvalósulását - állapította meg Szabó Máté ombudsman vizsgálatában.
Az ombudsman arra kereste a választ, hogy az állami és társadalmi szervezetek milyen intézkedéseket tettek az iskolai erőszak megelőzése és kezelése érdekében és ezek miképp teljesülnek a közoktatási intézményekben - olvasható az Országgyűlési Biztos Hivatala közleményében.
„Jobb, ha tudomásul vesszük: azon a napon, amikor a tanulók az iskolán belül, a Net révén egyszerre kaphatnak asztro/lóg/nómiai választ ugyanarra a kérdésre, akkor a modernitás azon projektje, amit iskolának nevezünk, egészen komoly kihívás elé kerül.”
A tanítás - akármilyen elmélet szerint történik is, behaviorizmustól, a kognitívon át a konstruktivizmussal bezárólag – eljárásaiban módszerességet követel meg. Ezek gyakorlati megvalósítása másolható, ismételhető.
A szerkesztőség ajánlata
Sajnos az elmúlt egy hét sem telt el újinfluenza, illetve az azzal kapcsolatos hírek nélkül. Bizonyára Ön is hallotta már, hogy a felnőttek oltóanyaga megkapta a hivatalos engedélyt, meg is kezdték az oltások kiszállítását az orvosokhoz, a jövő héten indulhatnak az oltások. Szerencsére a gyerekek oltása még nem kapta meg az engedélyt, de ez is csak idő kérdése (állítólag egy hét múlva az is meglesz). |
15 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Keczánné Macskó Piroska írta 3 napja itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás